Запит надіслано
ПитанняДіяло до 23.06.2018 Які особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи (філії)?
ВідповідьДіяла до 23.06.2018
Коротка:
     Особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи (філії) визначено абзацами першим - шістнадцятим п.п. 1.4.3 п. 1.4 розд. І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 № 22 зі змінами та доповненнями.
Повна:
     Відповідно до абзаців першого - шістнадцятого п.п. 1.4.3 п. 1.4 розд. І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 № 22 зі змінами та доповненнями (далі – Методичні рекомендації), при організації документальної перевірки платника податків, який має відокремлені підрозділи, вживаються заходи щодо одночасного проведення перевірки такого платника податків – юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів.
     Якщо юридична особа та її відокремлені підрозділи перебувають на обліку в різних органах державної фіскальної служби (далі – ДФС) (основне місце обліку) або ця особа (її підрозділи) перебуває на обліку в інших органах ДФС за місцем розташування (реєстрації) її підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, організацію взаємодії відповідних органів при проведенні перевірки здійснює той орган ДФС, який проводить (очолює) перевірку юридичної особи.
     У такому випадку підрозділи органів ДФС, які очолюють перевірку платника податків - юридичної особи, не пізніше ніж за 12 робочих днів до початку проведення інформують засобами електронного зв’язку органи ДФС:
     за основним місцем обліку, в якому перебуває цей платник податків (у разі проведення перевірки іншим органом ДФС);
     за основним місцем обліку, в якому перебувають відокремлені підрозділи такого платника податків;
     за неосновним місцем обліку, в якому такий платник податків перебуває за місцем розташування (реєстрації) підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
     При цьому підрозділи органу ДФС, що очолюють перевірку платника податків - юридичної особи, забезпечують його повідомлення у порядку, передбаченому п. 1.4 розд. І Методичних рекомендацій, а також направлення (вручення) копії наказу у встановлених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) випадках.
     Органи ДФС, у яких за основним та неосновним місцем обліку перебувають відокремлені підрозділи платника податків, забезпечують їх повідомлення (незалежно від форми сплати податку на прибуток та ПДВ) про початок документальної перевірки, а також дотримання інших вимог ПКУ щодо організації документальних перевірок, а також інформування органу ДФС, що здійснює перевірку платника податків - юридичної особи, про початок перевірки відокремленого підрозділу.
     При проведенні перевірки платника податків, який має відокремлені підрозділи (незалежно від форми сплати податків) або перебуває на обліку в декількох органах ДФС, орган ДФС, що здійснює перевірку платника податків - юридичної особи, забезпечує координацію інших органів ДФС щодо одночасного проведення перевірки юридичної особи, її не знятих з обліку відокремлених підрозділів, а також перевірки платника податків з питань повноти та своєчасності сплати окремих податків і зборів, на обліку щодо яких він перебуває.
     У разі проведення перевірки платника податків, який має відокремлені підрозділи та сплачує податок на прибуток та/або податок на додану вартість консолідовано, орган ДФС, що здійснює перевірку платника податків - юридичної особи, не пізніше 3 робочих днів з дня початку перевірки надсилає органам ДФС, в яких на обліку перебувають відокремлені підрозділи, інформацію про дані показників звітності з податку на додану вартість та податку на прибуток кожного звітного періоду, а також інформацію про основні питання та ризики несплати податків, які виявлені доперевірочним аналізом або під час перевірки та підлягають дослідженню при проведенні перевірки відокремленого підрозділу.
     Органи ДФС, на обліку в яких перебувають відокремлені підрозділи платника податків, не пізніше 3 робочих днів з дня початку їх перевірки надсилають органу ДФС, який здійснює перевірку платника податків - юридичної особи:
     інформацію про дані показників звітності з податку на додану вартість та з податку на прибуток кожного звітного періоду (у разі якщо платник податків перебуває на консолідованій сплаті податків);
     інформацію про встановлені або можливі порушення, які виявлені доперевірочним аналізом або під час перевірки відокремленого підрозділу та підлягають дослідженню при проведенні перевірки юридичної особи або інших відокремлених підрозділів (незалежно від форми сплати податків).
     Органи ДФС, на обліку в яких перебувають відокремлені підрозділи (незалежно від форми сплати податків) або у яких юридична особа перебуває за неосновним місцем обліку (за місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність), забезпечують проведення перевірок відокремлених підрозділів такого платника податків або перевірки з питань дотримання цим платником податків вимог законодавства щодо повноти та своєчасності сплати окремих податків і зборів, на обліку щодо сплати яких він перебуває у такому органі ДФС. Ці ж органи ДФС забезпечують своєчасне інформування і надання матеріалів такої перевірки до закінчення перевірки платника податків - юридичної особи органу ДФС, що проводить його перевірку, у визначений цим органом термін, але не пізніше, ніж за 3 дні до завершення перевірки.
     У разі виникнення необхідності зупинити перевірку відокремленого підрозділу або продовжити термін проведення таке зупинення (подовження) здійснюється за обов’язковим письмовим погодженням з органом ДФС, який проводить перевірку юридичної особи.
     У разі зупинення перевірки платника податку - юридичної особи або продовження терміну орган ДФС, який здійснює таку перевірку, у день прийняття відповідних рішень забезпечує повідомлення про це органів ДФС, які здійснюють перевірки відокремлених підрозділів такого платника податків.
     Коментар: «Запитання-відповідь переведено до не чинних у зв’язку з набранням чинності наказом Державної фіскальної служби України від 23.06.2018 № 398 «Про внесення змін до наказу ДФС від 31.07.2014 № 22».

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді