Запит надіслано
ПитанняДіяло до 07.11.2018 В який термін вноситься інформація до Єдиного банку даних юридичних осіб/Реєстру самозайнятих осіб на підставі поданих платниками податків заяви за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП?
ВідповідьДіяла до 07.11.2018
Коротка:
     Відомості заяви за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб:
     у день отримання контролюючим органом документів засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документу платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);
     не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.
     Крім того, платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет».
Повна:
     Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
     Порядок взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків та порядок повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, визначений відповідно розділами VII та VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок № 1588).
     Згідно з абзацом першим п. 7.2 розд. VII Порядку № 1588 для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов’язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за ф. № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку № 1588).
     Заява за формою № 17-ОПП може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку (абзац третій п. 7.2 розд. VII Порядку № 1588).
     Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 розд. VІІІ Порядку № 1588).
     У разі якщо платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку у повідомленні за ф. № 20-ОПП, платник податків звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. № 17-ОПП (абзац дев’ятий п. 7.2 розд. VII Порядку № 1588).
     Згідно з п. 42.4 ст. 42 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-VІ «Про електронні документи та електронний документообіг» та № 852-VІ «Про електронний цифровий підпис».
     Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому п. 42.4 ст. 42 ПКУ, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
     Пунктом 7.2 розд. VII та п. 8.4 розд. VIII Порядку № 1588 передбачено, що платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
     Оскільки ПКУ та Порядком № 1588 не встановлено спеціальних строків опрацювання заяви за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП, то контролюючі органи керуються загальними строками виконання документів, визначеними Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55.
     Відомості заяви за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб:
     у день отримання контролюючим органом документів засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документу платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);
     не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.
     Крім того, платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет».
     Коментар:«Запитання-відповідь переведено до не чинних у зв’язку з набранням чинності Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді