Запит надіслано
ПитанняЧи необхідно роботодавцю донараховувати єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати працівнику, який надав копію довідки про встановлення групи інвалідності не з першого робочого дня місяця, у разі якщо загальна сума доходу за такий місяць нижче мінімальної заробітної плати?
ВідповідьКоротка:
        Ні.
        Роботодавець нараховує єдиний внесок на фактично нарахований дохід:
        до дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 22 відсотка;
        з дати одержання довідки МСЕК – у розмірі 8,41 відсотка.
    Повна:
        Відповідно до ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. бази нарахування єдиного внеску.
        Згідно з п.п. 6 п. 2 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 449), для платників єдиного внеску, визначених у п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (роботодавців) якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати для кожної застрахованої особи, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та встановленої ставки єдиного внеску за умови перебування у трудових відносинах (несення військової служби) повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця, які передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності згідно із законодавством.
        Абзацом восьмим п. 5 розд. ІІІ Інструкції № 449 визначено, що нарахування роботодавцями – підприємствами, установами і організаціями, фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, єдиного внеску у розмірі 8,41 відс. здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії (далі – МСЕК), та закінчується датою припинення інвалідності.
        Отже, якщо працівник надав копію довідки МСЕК про встановлення групи інвалідності не з першого робочого дня місяця, то вимога щодо нарахування єдиного внеску виходячи із розміру мінімальної заробітної плати не застосовується.
        Роботодавець нараховує єдиного внеску на фактично нарахований дохід:
        до дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 22 відсотка;
        з дати одержання копії довідки МСЕК – у розмірі 8,41 відсотка.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді