Запит надіслано
ПитанняЯким чином здійснюється скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані або на яких ведуться бойові дії?
ВідповідьКоротка:
                    Для скасування реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, керуючись положеннями розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, та положеннями глави 4 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Наказ № 547, Порядок № 547), необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку як платника податків заяву за формою № 20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО.
                         Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
                         Згідно з п. 3 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 процедура розпломбування РРО в центрі сервісного обслуговування за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.
                         Відомості щодо зареєстрованих/скасованих РРО, об’єктів оподаткування та контролюючі органи, у яких суб’єкт господарювання перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, відображаються у приватній частині Електронного кабінету.
                         Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом № 547.
                    Повна:
                         Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265). Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
                         Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), розроблений відповідно до ст. 7 Закону № 265 та затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» із змінами та доповненнями (далі – Наказ № 547, Порядок № 547), встановлює процедури реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації РРО.
                         Пунктом 1 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 встановлено, що реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, визначених, зокрема, підпунктами 1 та 13 п. 1 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547, коли:
                         суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку № 547);
                         щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання.
                         Згідно з п. 2 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 скасування реєстрації РРО на підставі, визначеній п.п. 1 п. 1 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547, здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, а на підставі, визначеній п.п. 13 п. 1 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547, – за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
                         Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадку, передбаченому п.п. 13 п. 1 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547, може прийняти рішення про скасування реєстрації РРО лише за наявності в контролюючому органі повідомлення про об’єкти оподаткування, або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – повідомлення), що подане суб’єктом господарювання відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ, згідно з яким господарська одиниця, на яку зареєстровано РРО, обліковується в контролюючому органі як об’єкт оподаткування, що закритий або не експлуатується.
                         Враховуючи зазначене, для скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, керуючись положеннями розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями, та положеннями глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку як платника податків заяву за формою № 20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО.
                         Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
                         Пунктом 3 глави 4 розд. ІІ Порядку № 547 встановлено, що перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в центрі сервісного обслуговування (далі – ЦСО) з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
                         Процедура розпломбування РРО в ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.
                         Отже, у разі скасування реєстрації РРО за рішенням контролюючого органу, прийнятого на підставі отриманої від суб’єкта господарювання заяви № 20-ОПП з інформацією про об’єкти господарювання, які закриті або не експлуатуються, процедура розпломбування РРО в ЦСО проводиться за можливості.
                         Відомості щодо зареєстрованих/скасованих РРО, об’єктів оподаткування та контролюючі органи, у яких суб’єкт господарювання перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, відображаються у приватній частині Електронного кабінету.
                         Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування книги обліку розрахункових операцій, що зареєстрована на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом № 547.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді