Запит надіслано
ПитанняЯк повідомити про закриття рахунків/електронних гаманців платників податків у разі проведення процедури ліквідації банку?
ВідповідьКоротка:
                             Голова ліквідаційної комісії або ліквідатор чи уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію банку подає до контролюючого органу повідомлення про закриття рахунків /електронних гаманців платників податків.
                        
                        Повна:
                             Відповідно до п. 69.2 ст. 69 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI банки інші фінансові установи, небанківські надавачі платіжних послуг, емітенти електронних грошей зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунку/електронного гаманця платника податків – юридичної особи (резидента і нерезидента), у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунку/електронного гаманця.
                             Згідно з ст. 77 Закону України від 07 грудня 2000 року № 2121-ІІІ «Про банки і банківську діяльність» із змінами та доповненнями банк може бути ліквідований:
                             1) за рішенням власників банку;
                             2) у разі відкликання Національним банком України банківської ліцензії з власної ініціативи або за пропозицією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
                             Пунктом 3 розд. ІІ Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків/електронних гаманців платників податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292) (далі – Порядок № 721), передбачено, що у разі ліквідації банку повідомлення про закриття рахунків/електронних гаманців платників податків (далі – Повідомлення) подає голова ліквідаційної комісії або ліквідатор чи уповноважена особа Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію банку (далі – ліквідатор банку).
                             Якщо ліквідатор банку не має можливості відправлення/приймання електронних Повідомлень з використанням технічних засобів електронних комунікацій, то Повідомлення подається ліквідатором банку в паперовій формі (додатки 2, 3 та 4 до Порядку № 721) в день закриття рахунку/електронного гаманця особисто або надсилається поштою з повідомленням про вручення на адресу відповідного контролюючого органу, у якому обліковується платник податків. Повідомлення засвідчується підписом ліквідатора банку. Використання банком чи ліквідатором банку печатки не є обов’язковим.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді