Запит надіслано
ПитанняУ яких випадках справи про адміністративні правопорушення розглядаються у судах, якщо протоколи про адміністративні правопорушення складені посадовими особами органів ДПС?
ВідповідьКоротка:
         У таких випадках:
         за порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності;
         за порушення порядку проведення розрахунків;
         за порушення порядку торгівлі пальним;
         за порушення порядку здійснення валютних операцій;
         за порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків;
         за неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів);
         за невиконання законних вимог посадових осіб податкових органів;
         за порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи;
         за порушення умов видачі векселів;
         за порушення порядку справляння та сплати туристичного збору;
         за порушення порядку провадження господарської діяльності;
         за зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного податку встановленого зразка;
         за зайняття забороненими видами господарської діяльності;
         за незаконні дії у разі банкрутства;
         за фіктивне банкрутство;
         за виготовлення, придбання, зберігання або реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
     Повна:
         Відповідно до п.п. 20.1.41 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, мають право складати стосовно платників податків – фізичних осіб та посадових осіб платників податків – юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом.
         Контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ).
         Згідно з п. 1 частини першої ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП) у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними, зокрема, в ст. 221 «Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)» КУпАП, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та його територіальних органів:
         за порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності (ст. 51 прим. 2 КУпАП);
         за порушення порядку проведення розрахунків (ст. 155 прим. 1 КУпАП);
         за порушення порядку торгівлі пальним (частини перша і третя ст. 161 прим. 1 КУпАП);
         за порушення порядку здійснення валютних операцій (ст. 162 прим. 1 КУпАП);
         за порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків (ст. 163 прим. 1 КУпАП);
         за неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) (ст. 163 прим. 2 КУпАП);
         за невиконання законних вимог посадових осіб податкових органів (ст. 163 прим. 3 КУпАП);
         за порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи (ст. 163 прим. 4 КУпАП);
         за порушення умов видачі векселів (ст. 163 прим. 12 КУпАП);
         за порушення порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (ст. 163 прим. 15 КУпАП);
         за порушення порядку справляння та сплати туристичного збору (частини друга і третя ст. 163 прим. 17 КУпАП);
         за порушення порядку провадження господарської діяльності (ст. 164 КУпАП);
         за зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного податку встановленого зразка (ст. 164 прим. 5 КУпАП);
         за зайняття забороненими видами господарської діяльності (ст. 164 прим. 16 КУпАП);
         за незаконні дії у разі банкрутства (ст. 166 прим. 16 КУпАП);
         за фіктивне банкрутство (ст. 166 прим. 17 КУпАП);
         за виготовлення, придбання, зберігання або реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів (ст. 177 прим. 2 КУпАП).
         Статтею 221 КУпАП, встановлено, що судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені, зокрема, ст.ст. 51 прим. 2; 155 прим. 1; 161 прим. 1; 162 прим. 1; 163 прим. 1 – 163 прим. 4; 163 прим. 12; частинами другою і третьою ст. 163 прим. 17; 164; 164 прим. 5; 164 прим. 16; 166 прим. 16; 166 прим. 17; 177 прим. 2 КУпАП.
         Статтею 234 прим. 2 КУпАП визначено, що податкові органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані, зокрема, з порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (ст. 163 прим. 15 КУпАП).

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді