Запит надіслано
ПитанняЗ яких причин після подання заяви за ф. № 5ДР про оновлення даних в ДРФО не верифікується інформація в реєстрах державних установ (портал Дія, ДРАГС, медичні заклади, ТЦК, тощо) та куди в таких випадках звертатись ФО?
ВідповідьКоротка:
              У разі, якщо у даних фізичної особи містяться розбіжності з даними наявними у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі – Державний реєстр) – особі необхідно звернутись для проведення перевірки своїх даних до контролюючого органу ДПС. Під час звернення громадян до контролюючих органів здійснюється перевірка реєстраційних даних особи у Державному реєстрі на підставі документа, що посвідчує особу, та у разі необхідності, з метою актуалізації даних про особу, на підставі поданої фізичною особою заяви за ф. № 5ДР, вносяться зміни до Державного реєстру.
              У разі, якщо дані у Державному реєстрі, збігаються з даними діючого документа, що посвідчує особу, особі необхідно з’ясувати які саме дані про особу були зазначені у запиті на проведення верифікацій / ідентифікації (запит ДРАЦС, НСЗУ, ПФУ тощо): «Прізвище», «Ім’я», «По батькові», «Дата народження», «Місце проживання», «Документ, що посвідчує особу (серія (за наявності), номер, дата видачі, ким видано)», якщо дані в запиті не відповідають даними діючого документа, що посвідчує особу, необхідно виправити розбіжності у даних, які наявні реєстрах / інформаційних системах суб’єкта електронної взаємодії (ДРАЦС, НСЗУ, ПФУ тощо) та після чого сформувати новий запит до ДПС.
         
Повна:
              Відповідно до п. 70.9 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755–VI (далі – ПКУ) підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі, – Картка платника податків, або дані про РНОКПП з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження.
              Перевірку достовірності формування РНОКПП здійснює виключно ДПС.
              Відповідно до п.п. 19 прим. 1.1.36 п. 19 прим.1.1 ст. 19 прим. 1 ПКУ, інших законодавчих актів, що визначають правові основи організації та діяльності державних органів, з метою інформаційної підтримки їх повноважень та надання їм інформації, необхідної для реалізації закріплених за такими органами функцій і завдань, на сьогодні ДПС реалізовано та реалізовуються проєкти з надання відповідним державним органам інформації з інформаційних ресурсів ДПС, зокрема шляхом електронної інформаційної взаємодії в автоматизованому режимі.
              Згідно з Порядком електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606, між ДПС та органами державної влади здійснюється інформаційна взаємодія згідно з вимогами чинного законодавства та на підставі відповідних нормативно-правових актів.
              Наказом Міністерства фінансів України від 13.11.2015 № 1007 затверджено Порядок проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб – платників податків на запити суб’єктів електронної взаємодії, який регламентує правила проведення ДПС підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру на запити суб’єктів електронної взаємодії та надання відповідей на такі запити.
              ДПС забезпечує перевірку на відповідність даним Державного реєстру таких даних фізичної особи, що містяться у запиті суб’єкта електронної взаємодії:
              РНОКПП або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
              прізвища, імені, по батькові (за наявності) фізичної особи;
              дати народження (за наявності) фізичної особи.
              У випадку, коли дані, зазначені в запиті суб’єкта електронної взаємодії, не відповідає даним, що містяться у Державному реєстрі, дані підтвердити у Державному реєстрі не можливо, про що ДПС повідомляє такий суб’єкт електронної взаємодії.
              Слід відмітити, що є випадки коли в запитах суб’єкта електронної взаємодії відсутні дані про РНОКПП, такі запити містять реквізити:
              прізвище, ім’я, по батькові (за наявності),
              дата народження,
              відомості про документ особи (серія (за наявності), номер, дата видачі ким видано),
              інформацію про місце проживання.
              За результатами обробки запиту:
              у разі якщо фізичну особу – платника податків ідентифіковано (у запиті достатньо даних для однозначної ідентифікації особи) у відповідь суб’єкту електронної взаємодії надається РНОКПП особи;
              у разі якщо фізичну особу – платника податків неможливо однозначно ідентифікувати у Державному реєстрі (наявність розбіжностей у даних, зазначених у запиті, з даними, наявними в Державному реєстрі, або якщо у запиті недостатньо даних, за якими здійснюється пошук особи у Державному реєстрі) РНОКПП не надається, суб’єкту електронної взаємодії надходить відповідь «За даними зазначеними у запиті, неможливо однозначно ідентифікувати фізичну особу».
              У разі, якщо у даних фізичної особи містяться розбіжності з даними наявними у Державному реєстрі – особі необхідно звернутись для проведення перевірки своїх даних до контролюючого органу ДПС. Під час звернення громадян до контролюючих органів здійснюється перевірка реєстраційних даних особи у Державному реєстрі на підставі документа, що посвідчує особу, та у разі необхідності, з метою актуалізації даних про особу, на підставі поданої фізичною особою заяви за ф. № 5ДР, вносяться зміни до Державного реєстру.
              У разі, якщо дані у Державному реєстрі, збігаються з даними діючого документа, що посвідчує особу, особі необхідно з’ясувати які саме дані про особу були зазначені у запиті на проведення верифікацій / ідентифікації (запит ДРАЦС, НСЗУ, ПФУ тощо): «Прізвище», «Ім’я», «По батькові», «Дата народження», «Місце проживання», «Документ, що посвідчує особу (серія (за наявності), номер, дата видачі, ким видано)», якщо дані в запиті не відповідають даними діючого документа, що посвідчує особу, необхідно виправити розбіжності у даних, які наявні реєстрах / інформаційних системах суб’єкта електронної взаємодії (ДРАЦС, НСЗУ, ПФУ тощо) та після чого сформувати новий запит до ДПС.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді