Запит надіслано
ПитанняЧи може ФО – громадянин України під час подання Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР, а також документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, пред’являти цифрові документи (е-свідоцтво про народження, е- свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, е-витяг про зареєстроване місце проживання) з мобільного додатку Портал Дія?
ВідповідьКоротка:
         Так, може пред’являти оскільки контролюючі органи мають технічну можливість підключати власну інформаційну систему до Порталу Дія та здійснювати Шеринг документів.
Повна:
         Пунктом 1 розд. IІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), визначено, що для проведення реєстрації, внесення змін, отримання Картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) використовуються, зокрема, е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон, які пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством.
         Фізична особа – платник податків може подавати дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків, зокрема як внесені до е-паспорта, е-паспорта для виїзду за кордон, е-свідоцтва про народження, так і окремо, як електронну копію документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія, за умови здійснення перевірки відповідності та підтвердження таких реєстраційних даних (п. 11 розд. ІІІ Положення № 822).
         Під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників, за допомогою Шерингу через мобільний застосунок «Дія» посадові особи ДПС отримують електронні копії цифрових документів.
         Шеринг реалізується наступним чином:
         фізична особа, яка звернулась за отриманням адміністративної послуги, повинна згенерувати у мобільному застосунку «Дія» тимчасові коди документа для перевірки (коди не містять ніякої персональної інформації, є одноразовими і дійсними лише протягом 3 хвилин);
         згенерувати та відобразити тимчасові коди документа можна двома шляхами – фізична особа натискає у мобільному застосунку «Дія» на відображення е-документа і генерується QR / штрих-код та 13-значний код, зазначений під штрих-кодом, або натискає на відповідне поле, і відображаються такі ж згенеровані QR / штрих-код та 13-значний код;
         співробітник ДПС вносить 13-значний код, що зазначений під штрих-кодом, до відповідного поля інформаційної системи ДПС;
         клієнту в мобільний застосунок «Дія» буде надіслано повідомлення щодо згоди на передачу цифрової копії е-документа;
         після надання згоди клієнтом, в інформаційну систему ДПС автоматично надходять електронні копії цифрових документів.
         Враховуючи зазначене, фізична особа – громадянин України під час подання Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР, а також отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, може пред’являти контролюючим органам документи (е-свідоцтво про народження, е- свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, е-витяг про зареєстроване місце проживання) через мобільний застосунок «Дія». За допомогою Шерингу мобільного застосунку «Дія» здійснюється передача електронних копій цифрових документів.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді