gov.ua
Державні сайти України
Державна податкова служба України
Верховна Рада України
Міністерство фінансів України
Інші органи виконавчої влади
Президент України
Урядовий портал
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
Державна податкова служба України
2
Контакт-центр ДПС
контакти
телефони
050 0 501 007
 vodafone
073 0 501 007
 lifecell
077 0 501 007
 kyivstar
0 800 501 007
 ukrtelecom
електронна адреса
idd@tax.gov.ua
×
Введіть наданий Вам пароль:
Відправити
Запит надіслано
Повернутися назад
Закрити перегляд
Питання
В які строки державний нотаріус (державна нотаріальна контора) подає Розрахунок ЮО при посвідченні договорів купівлі-продажу рухомого майна між ФО та які графи необхідно заповнювати у рядку 06 розд. І додатка 4ДФ до Розрахунку, у тому числі у розрізі кожного договору?
Відповідь
Коротка:
Подає протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
При цьому, в рядку 06 розд. І додатка 4ДФ до Розрахунку ЮО необхідно заповнювати графи 1 – 6 в розрізі кожного договору купівлі-продажу (міни) за ознакою доходу «105».
Детальніше в повній відповіді.
Повна:
Порядок оподаткування операцій з продажу об’єктів рухомого майна регулюється ст. 173 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ).
Згідно з абзацом другим п. 173.1 ст. 173 ПКУ дохід від продажу об’єктів рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості цього об’єкта, визначеної згідно із законом.
Разом з тим, дохід від продажу легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку) (абзац третій п. 173.1 ст. 173 ПКУ).
Відповідно до п. 173.4 ст. 173 ПКУ під час проведення операцій з відчуження об’єктів рухомого майна в порядку, передбаченому ст. 173 ПКУ:
нотаріус посвідчує відповідний договір купівлі-продажу (міни) об’єктів рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) за наявності документа про оцінку майна та документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи із ціни, зазначеної в договорі;
при продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів відповідні договори посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів;
якщо при продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.
Державний нотаріус (державна нотаріальна контора) щомісяця, а приватний нотаріус щокварталу в порядку, встановленому розд. ІV ПКУ для податкового розрахунку, подають до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію за формою такого податкового розрахунку, в якій зазначають відповідно відомості про посвідчені державними нотаріусами протягом звітного місяця, а приватними нотаріусами протягом звітного кварталу (з розбивкою по місяцях звітного кварталу) договори купівлі-продажу (міни) між фізичними особами, включаючи інформацію, передбачену податковим
розрахунком, подання якого передбачено п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, у тому числі ціну (вартість) таких договорів та суму сплаченого податку у розрізі кожного договору.
Для цілей п.173.4 ст. 173 ПКУ платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банки, небанківських надавачів платіжних послуг / емітентів електронних грошей.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб – підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Розрахунок ЮО) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.
Оскільки державний нотаріус (державна нотаріальна контора) виконує функції податкового агента щодо подання до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори інформації про посвідчені ним протягом звітного місяця договори купівлі-продажу (міни) рухомого майна між фізичними особами, він повинен відобразити повні відомості про такі операції у розд. І додатка 4ДФ до Розрахунку ЮО, в рядку 06 якого заповнити відповідні графи, зазначивши в них:
графа 1 «№ з/п» – порядковий номер кожного рядка, що заповнюється;
графа 2 «Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта» (далі – графа 2) – реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
графи 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу» – суму доходу платника податку (за звітний період місяць), отриманого від продажу об’єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі- продажу, але не нижче оціночної вартості, а у разі продажу легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда вказується сума
доходу, зазначена у договорі купівлі-продажу, яка не може бути нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або його оціночної вартості (за вибором платника податку);
графа 4а «Сума нарахованого податку на доходи фізичних осіб» – суму податку на доходи
фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету;
графа 4 «Сума перерахованого податку на доходи фізичних осіб» – фактичну суму перерахованого податку на доходи фізичних осіб до бюджету.
графа 5а «Сума нарахованого військового збору» – суму військового збору, що підлягає сплаті до бюджету;
графа 5 «Сума перерахованого військового збору» – фактичну суму перерахованого військового збору до бюджету;
графа 6 «Ознака доходу» – ознака доходу, наведена у розд. 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» додатка 2 до Порядку, а саме за ознакою доходу «105» відображаються суми доходів від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого майна згідно з положеннями ст. 173 ПКУ.
Інформація за ознакою доходу, зокрема, «105» відображається у розрізі кожного договору купівлі-продажу (міни) (п.п. 2 п. 4 підрозд.2 розд. 2 розд. II Порядку).
Отже, Розрахунок ЮО подається державним нотаріусом (державною нотаріальною конторою) до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідь оцінили
користувачів ЗІР
-
+
Натисніть для оцінки відповіді
Оцініть будь-ласка якість наданої відповіді:
Не задоволений
Частково задоволений
Задоволений
Примітки, зауваження, пропозиції:
Ім'я:
Email:
Оцінити відповідь