Запит надіслано
ПитанняЯк ФО внести зміни до ДРФО – платників податків у разі відсутності інформації або наявності зайвої інформації (від суб’єктів, які не є / не були податковими агентами такої ФО) про джерела / суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору?
ВідповідьКоротка:
         Необхідно звернутись до податкового агента, яким подано Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб – підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Розрахунок ЮО), та/або Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, які є фізичними особами – підприємцями та/або особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Розрахунок ФОП/НПД), з недостовірною інформацією, з метою подання таким податковим агентом Розрахунку ЮО / Розрахунку ФОП/НПД та додатка 4ДФ / додатка ФІЗ-4ДФ відповідно, з типом «Уточнюючий», з відображенням достовірної інформації, у т. ч. щодо реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізичної особи.
Повна:
         Згідно з абзацом першим п. 70.1 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).
         Відповідно до абзацу другого п. 1 розд. ІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822) облік фізичних осіб – платників податків ведеться у Державному реєстрі за реєстраційними номерами облікової картки платника податків (далі – РНОКПП), а осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем (за наявності), ім’ям, по батькові (за наявності), серією (за наявності) та номером діючого паспорта громадянина України без використання РНОКПП (до паспортів громадянина України з числа зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта).
         До Державного реєстру включаються, зокрема, дані про суму нарахованого та/або виплаченого доходу, суму нарахованого та/або перерахованого податку, суму нарахованого та/або перерахованого військового збору (п. 1 розд. V Положення № 822).
         Інформація про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору накопичується у Державному реєстрі відповідно до поданих податковими агентами податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску згідно зі ст. 51 глави 2, п.п. 70.16.1 п. 70.16 ст. 70 глави 6 розд. II ПКУ (п. 4 розд. V Положення № 822).
         Відповідно до п. 1 розд. X Положення № 822 фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
         Форма Відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору (далі – Відомості) є додатком 15 до Положення № 822.
         Пунктом 6 розд. Х Положення № 822, зокрема, визначено, що у разі відсутності інформації про доходи в Державному реєстрі контролюючий орган надає Відомості за формою, наведеною в додатку 15 прим. 1 до Положення № 822.
         Відомості надаються, зокрема, відповідно до додатка 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб – підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, (далі – Розрахунок ЮО) та додатка ФІЗ-4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, які є фізичними особами – підприємцями та/або особами, які провадять незалежну професійну діяльність, (далі – Розрахунок ФОП/НПД), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, які подаються податковими агентами до територіальних органів ДПС, до 01 січня 2021 року відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ).
         Слід зауважити, що у разі подання податковим агентом додатка 4ДФ до Розрахунку ЮО / додатка ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП/НПД, в якому допущено помилку, у т. ч. невірно зазначений РНОКПП фізичної особи, інформація про суми нарахованого доходу, утриманий та сплачений податок на доходи фізичних осіб та військовий збір буде відображена в Державному реєстрі для фізичної особи, РНОКПП якої зазначений у додатку 4ДФ до Розрахунку ЮО / додатку ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП/НПД.
         Порядок проведення коригувань Розрахунку ЮО та Порядок проведення коригувань Розрахунку ФОП/НПД визначений підрозд. 3 розд. ІІ та підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Порядок № 4).
         Згідно з п. 1 підрозд. 3 розд. ІІ та п. 1 підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку № 4 коригування поданого і прийнятого Розрахунку ЮО / Розрахунку ФОП/НПД проводяться, зокрема, на підставі самостійно виявлених платником помилок.
         Пунктом 3 підрозд. 3 розд. ІІ та п. 2 підрозд. 3 розд. ІІІ Порядку № 4 визначено, що поданим і прийнятим до граничного строку подання вважається Розрахунок ЮО / Розрахунок ФОП/НПД, який прийнятий контролюючим органом та пройшов всі контролі, у тому числі під час завантаження до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб, залишається чинним під час прийняття контролюючим органом наступного Розрахунку ЮО / Розрахунку ФОП/НПД за такий звітний (податковий) період.
         На підставі такого Розрахунку ЮО / Розрахунку ФОП/НПД здійснюється коригування необхідних реквізитів та показників як у межах звітного (податкового) періоду, так і поза його межами.
         Розрахунок ЮО / Розрахунку ФОП/НПД, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.
         Враховуючи зазначене, фізичній особі, щодо якої у Державному реєстрі відсутня або наявна зайва інформація про джерела / суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору, необхідно звернутись до податкового агента, яким подано Розрахунок ЮО / Розрахунку ФОП/НПД з недостовірною інформацією, з метою подання таким податковим агентом Розрахунку ЮО / Розрахунку ФОП/НПД та додатка 4ДФ / додатка ФІЗ-4ДФ з типом «Уточнюючий», з відображенням достовірної інформації, у т. ч. щодо РНОКПП фізичної особи.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді