Запит надіслано
ПитанняДіяло до 15.11.2017 Чи потрібно переукладати договір про визнання електронних документів у разі зміни прізвища посадовою особою СГ або самозайнятою особою (ФОП, ФО, яка здійснює незалежну професійну діяльність)?
ВідповідьДіяла до 15.11.2017
Коротка.
     У разі зміни прізвища керівником юридичної особи або самозайнятою особою, необхідно переукласти договір про визнання електронних документів (далі – договір) з контролюючим органом за основним місцем обліку.
     Разом з цим, у разі зміни прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису податкових накладних тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення. У такому випадку договір переукладати не потрібно.
Повна.
     Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі – Інструкція), визначено текст примірного договору про визнання електронних документів (далі – договір).
     Договір підписується електронними цифровими підписами (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків – юридичної особи або фізичної особи – підприємця і ЕЦП відбитка печатки (за наявності) у порядку і за дотримання умов, визначених в абзацах другому – четвертому п.п. 7.1 п. 7 розд. III Інструкції, з урахуванням п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), та надсилається електронною поштою на адресу Інформаційного порталу органів ДФС України.
     Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронного цифрового підпису договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів (п. 3 розд. 6 додатка 1 до Інструкції).
     Електронний сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифікату керівника, у разі отримання ним нового сертифікату (до закінчення строку дії попереднього сертифікату), або бухгалтера.
     Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» розроблено новий електронний формат Повідомлення за кодом J(F)1391102 (далі – Повідомлення).
     До Повідомлення додаються нові сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб.
     У разі зміни прізвища керівником юридичної особи або самозайнятою особою, необхідно переукласти договір з контролюючим органом за основним місцем обліку з дотриманням умов, визначених у абзацах другому – четвертому п.п. 7.1 п. 7 розд. III Інструкції з урахуванням п. 48.3 ст. 48 ПКУ.
     Разом з цим, у разі зміни прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення. У такому випадку договір переукладати не потрібно.
     Коментар: «Запитання-відповідь переведено до не чинних у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами».

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді