gov.ua
Державні сайти України
Державна податкова служба України
Верховна Рада України
Міністерство фінансів України
Інші органи виконавчої влади
Президент України
Урядовий портал
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
Державна податкова служба України
3
Контакт‑центр ДПС
0 800 501 007
idd@tax.gov.ua
Обрати податок
-----ОПОДАТКУВАННЯ-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
101. Податок на додану вартість
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
102. Податок на прибуток підприємств
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
103. Податок на доходи фізичних осіб
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
104. Податок на доходи суб’єктів підприємницької діяльності
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
105. Податок на доходи самозайнятих осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
106. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
107. Єдиний податок для фізичних осіб – підприємців (спрощена система оподаткування)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
108. Єдиний податок для юридичних осіб – суб’єктів господарювання (спрощена система оподаткування)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
109. Порядок застосування РРО та/або ПРРО
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
110. Транспортний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
111. Плата за землю
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
112. Зовнішньоекономічна діяльність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
113. Ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
114. Акцизний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
115. Державне мито
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
116. Облік платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
117. Екологічний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
118. Рентна плата за спеціальне використання води
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
119. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
120. Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
121. Рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
122. Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
123. Рентна плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
124. Збір за місця для паркування транспортних засобів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
125. Туристичний збір
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
126. Військовий збір
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
127. Оскарження рішень контролюючих органів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
128. Погашення податкового боргу платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
129. Права та обов’язки платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
130. Перевірки
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
131. Трансфертне ціноутворення
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
132. Відповідальність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
133. Інші збори (плата, внески), не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні або місцеві, але встановлені законодавчими актами України як обов’язкові платежі
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
134. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування (збір)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
135. Загальні питання
-----ЄДИНИЙ ВНЕСОК-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
201. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
-----ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
301. Електронні довірчі послуги
Всі джерела пошуку
Запитання-Відповіді
Документи
Глосарій
Чинні
Не чинні
Всі
Знайти
Запит надіслано
Повернутися назад
Закрити перегляд
Питання
2022В Чи здійснюється на період до припинення або скасування воєнного стану на території України коригування фінансового результату до оподаткування на суму коштів (вартість товарів), перерахованих (переданих) неприбутковим установам або організаціям, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави або надання гуманітарної допомоги?
Відповідь
Коротка:
Положення п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на період до припинення або скасування воєнного стану на території України щодо непроведення коригувань фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не поширюються на операції з добровільного перерахування коштів (або передання товарів, визначених у п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ) неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної власності, для потреб забезпечення оборони держави.
Якщо платник податку на прибуток добровільно перерахував кошти, передав товари, що визначені у п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету, за виключенням закладів охорони здоров’я державної та комунальної власності, для потреб забезпечення оборони держави, то такий платник згідно з п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ повинен збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму таких коштів (вартість товарів) у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
При цьому положення п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період до припинення або скасування воєнного стану на території України щодо непроведення коригувань фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ поширюються на операції з надання гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої допомоги та які є отримувачами (набувачами) гуманітарної допомоги згідно з вимогами Закону України «Про гуманітарну допомогу» (далі – Закон), у тому числі, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Тому, у разі надання платником податку на прибуток гуманітарної допомоги для потреб забезпечення оборони держави з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої гуманітарної допомоги та які є отримувачами (набувачами) гуманітарної допомоги згідно з вимогами Закону, коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст.140 ПКУ, не проводяться щодо сум такої гуманітарної допомоги за умови, що зазначена гуманітарна допомога використана для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з російською військовою агресією.
Повна:
Відповідно до абзацу першого п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ.
Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується, зокрема, на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п. 140.5.14 п. 140.5 ст. 140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).
Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Зокрема, згідно з п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, не проводяться щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, сум коштів, перерахованих на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.
Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги визначає Закон України від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (далі – Закон № 1192).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1192 гуманітарна допомога – цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст. 3 Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».
Отримувачами гуманітарної допомоги є юридичні особи, що зареєстровані в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги та зазначено у переліку згідно зі ст. 1 Закону № 1192.
Набувачами гуманітарної допомоги визначено фізичних та юридичних осіб, які її потребують і яким вона безпосередньо надається. Набувачі гуманітарної допомоги з статусом юридичної особи визначаються відповідно до пп. «а», «б», «в», «г», «ґ» абзацу п’ятого ст. 1 Закону № 1192.
Отже, положення п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період до припинення або скасування воєнного стану на території України щодо непроведення коригувань фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не поширюються на операції з добровільного перерахування коштів (або передання товарів, визначених у п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ) неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної власності, для потреб забезпечення оборони держави.
Якщо платник податку на прибуток добровільно перерахував кошти, передав товари, що визначені у п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету, за виключенням закладів охорони здоров’я державної та комунальної власності, для потреб забезпечення оборони держави, то такий платник згідно з п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ повинен збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму таких коштів (вартість товарів) у розмірі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
При цьому положення п.п. 69.6 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період до припинення або скасування воєнного стану на території України щодо непроведення коригувань фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ поширюються на операції з надання гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої допомоги та які є отримувачами (набувачами) гуманітарної допомоги згідно з вимогами Закону № 1192, у тому числі, які не утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Тому, у разі надання платником податку на прибуток гуманітарної допомоги для потреб забезпечення оборони держави з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої гуманітарної допомоги та які є отримувачами (набувачами) гуманітарної допомоги згідно з вимогами Закону № 1192, коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст.140 ПКУ, не проводяться щодо сум такої гуманітарної допомоги за умови, що зазначена гуманітарна допомога використана для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з російською військовою агресією.
Відповідь оцінили
користувачів ЗІР
-
+
Натисніть для оцінки відповіді
Оцініть будь-ласка якість наданої відповіді:
Не задоволений
Частково задоволений
Задоволений
Примітки, зауваження, пропозиції:
Ім'я:
Email:
Оцінити відповідь