gov.ua
Державні сайти України
Державна податкова служба України
Верховна Рада України
Міністерство фінансів України
Інші органи виконавчої влади
Президент України
Урядовий портал
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
Державна податкова служба України
7
Контакт‑центр ДПС
0 800 501 007
idd@tax.gov.ua
Обрати податок
-----ОПОДАТКУВАННЯ-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
101. Податок на додану вартість
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
102. Податок на прибуток підприємств
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
103. Податок на доходи фізичних осіб
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
104. Податок на доходи суб’єктів підприємницької діяльності
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
105. Податок на доходи самозайнятих осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
106. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
107. Єдиний податок для фізичних осіб – підприємців (спрощена система оподаткування)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
108. Єдиний податок для юридичних осіб – суб’єктів господарювання (спрощена система оподаткування)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
109. Порядок застосування РРО та/або ПРРО
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
110. Транспортний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
111. Плата за землю
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
112. Зовнішньоекономічна діяльність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
113. Ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
114. Акцизний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
115. Державне мито
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
116. Облік платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
117. Екологічний податок
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
118. Рентна плата за спеціальне використання води
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
119. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
120. Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
121. Рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
122. Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
123. Рентна плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
124. Збір за місця для паркування транспортних засобів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
125. Туристичний збір
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
126. Військовий збір
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
127. Оскарження рішень контролюючих органів
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
128. Погашення податкового боргу платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
129. Права та обов’язки платників податків
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
130. Перевірки
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
131. Трансфертне ціноутворення
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
132. Відповідальність
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
133. Інші збори (плата, внески), не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні або місцеві, але встановлені законодавчими актами України як обов’язкові платежі
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
134. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування (збір)
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
135. Загальні питання
-----ЄДИНИЙ ВНЕСОК-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
201. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
-----ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС-----
Warning
: Undefined array key "cat_parent" in
C:\WEB\www\zir\module\main\views\bz\view.phtml
on line
30
301. Електронні довірчі послуги
Всі джерела пошуку
Запитання-Відповіді
Документи
Глосарій
Чинні
Не чинні
Всі
Знайти
Запит надіслано
Повернутися назад
Закрити перегляд
Питання
Як оформлюються письмові звернення (у тому числі якою мовою), адресовані контролюючим органам від громадян?
Відповідь
Коротка:
Оформлення письмових звернень громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
Звернення мають складатися державною (офіційною) мовою та адресуються контролюючому органу, його посадовим особам, якщо порушені у зверненні питання належать до їх компетенції.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Повна:
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Порядок практичної реалізації цього права громадянами України регулюється Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 393).
Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення (частина перша ст. 1 Закону № 393).
Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (частина перша ст. 3 Закону № 393).
Згідно з ст. 6 Закону № 393 застосування мов у сфері звернень громадян і рішень та відповідей на них визначає Закон України від 25 квітня 2019 року № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон № 2704).
Закон № 2704 регулює функціонування і застосування української мови як державної у сферах суспільного життя, визначених Законом № 2704, на всій території України (частина перша ст. 2 Закону № 2704).
Частинами першою та сьомою ст. 1 Закону № 2704 визначено, що єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова.
Статус української мови як єдиної державної мови передбачає обов’язковість її використання на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначені Законом № 2704.
Процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, контролю за виконанням доручень за результатами розгляду звернень громадян та дотриманням строків їх розгляду, опрацювання та надсилання вихідних документів щодо розгляду звернень громадян, основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах визначає Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 297).
Абзацом першим п. 5 розд. ІІ Порядку № 297 визначено, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) (частина шоста ст. 5 Закону № 393).
Абзацами другим – четвертим п. 5 розд. ІІ Порядку № 297 визначено, що електронне звернення, надіслане без використання кваліфікованого електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на електронну адресу. Якщо електронне звернення надійшло на електронну адресу у неробочі день та час, а також у вихідні та святкові дні, то датою подання електронного звернення вважається наступний робочий день.
Інформація про електронні поштові адреси, на які громадяни можуть направляти свої звернення, розміщується на вебпорталі ДПС та на відповідних субсайтах органів ДПС у мережі Інтернет.
Звернення, оформлене без дотримання вимог ст. 5 Закону № 393, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше ніж через десять днів від дня надходження, крім випадків, передбачених частиною першою ст. 7 Закону № 393 (п. 13 розд. ІІ Порядку № 297).
Не підлягають розгляду наступні звернення:
анонімні звернення (п. 17 розд. ІІ Порядку № 297);
повторні звернення від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням строків, передбачених ст. 17 Закону № 393, розгляду не підлягають (п. 19 розд. ІІ Порядку № 297).
Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення (п. 6 розд. І Порядку № 297).
Згідно з п. 7 розд. ІV Порядку № 297 якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції органів ДПС, відповідно до ст. 7 Закону № 393, таке звернення в строк не більше ніж п’ять днів, з дня надходження до органу ДПС звернення, пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявникові. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом ДПС, воно в той самий строк повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
Анонімні звернення, у яких порушені питання не належать до повноважень органів ДПС, не пересилаються відповідному органу чи посадовій особі, а після здійснення реєстрації в системі електронного документообігу передаються на архівне зберігання підрозділом з роботи зі зверненнями громадян.
Дія Закону № 393 охоплює не всі звернення. Зокрема, його сфера застосування поширюється тільки на звернення громадян. Розгляд звернень інших суб’єктів господарювання здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями та інших нормативно-правових актів.
Відповідь оцінили
користувачів ЗІР
-
+
Натисніть для оцінки відповіді
Оцініть будь-ласка якість наданої відповіді:
Не задоволений
Частково задоволений
Задоволений
Примітки, зауваження, пропозиції:
Ім'я:
Email:
Оцінити відповідь