Запит надіслано
ПитанняЗа якою формою, в які терміни та до якого органу ДПС подається заявка-розрахунок про потребу в МАП та звіт про використання МАП виробниками та імпортерами?
ВідповідьКоротка:
                  Попередня заявка-розрахунок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці подається в електронній формі щомісяця до 08 числа до головних управлінь ДПС у областях (або м. Києва) за місцем своєї реєстрації (в т.ч. якщо місце обліку виробника не співпадає з розташуванням виробництва).
              До 18 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку засобами електронного зв’язку в електронній формі.
              Повна:
              Підпунктом 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
              Відповідно до абзацу четвертого п. 3 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 зі змінами (далі – Положення № 1251), підприємства-виробники та імпортери алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – покупці марок), подають засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) щомісяця до 08 числа продавцю марок акцизного податку для задоволення через два місяці потреби в марках таку інформацію: попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, реквізити платіжного документа/документів (номер, дата платіжної інструкції та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.
              У разі ненадходження протягом 24 годин до покупця марок підтвердження про факт одержання засобами електронного зв’язку в електронній формі інформації, зазначеної в абзаці четвертому п. 3 Положення № 1251, покупець марок не пізніше 10 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, може подати продавцю марок таку інформацію у паперовому вигляді.
              До 18 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155 (абзац шостий п. 3 Положення № 1251).
              У разі ненадходження протягом 24 годин до покупця марок підтвердження про факт одержання засобами електронного зв’язку в електронній формі інформації, зазначеної в абзаці шостому п. 3 Положення № 1251, покупець марок не пізніше 20 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, може подати продавцю марок додаткову попередню заявку-розрахунок у паперовому вигляді.
              Функції щодо організації роботи, пов’язаної із замовленням марок акцизного податку, їх зберіганням, продажем, відбором зразків, з метою проведення експертизи щодо їх автентичності та здійсненням контролю за наявністю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями, пачках (упаковках) тютюнових виробів, ємностях (упаковках) з рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, під час їх транспортування, зберігання і реалізації; віднесено до повноважень інших контролюючих органів, по яких не встановлено особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій ст. 19 прим. 3 ПКУ, зокрема, органів ДПС центрального та регіонального рівнів (п. 19 прим. 1.18 ст. 19 прим. 1 ПКУ).
              Формою попередньої/додаткової попередньої заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 15.02.2021 № 102, передбачено подання заявки-розрахунку до Головного управління ДПС адміністративно-територіальної одиниці місця реєстрації платника.
              Згідно із формою звіту про використання марок акцизного податку зазначений звіт подається виробником (імпортером) щомісяця відповідно до вимог абзацу четвертого п. 3 Положення № 1251.
              Отже, покупці марок подають попередню заявку-розрахунок за їх видами та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці в електронній формі щомісяця до 08 числа до головних управлінь ДПС у областях (або м. Києва) за місцем своєї реєстрації (в т.ч. якщо місце обліку виробника не співпадає з розташуванням виробництва).
              До 18 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді