Запит надіслано
ПитанняЯким чином платник податків може отримати ІПК в електронній формі (у т. ч. через Електронний кабінет) та чи буде роздрукована електронна форма вважатися оригіналом?
ВідповідьКоротка:
                                   Відповідь на звернення щодо отримання індивідуальної податкової консультації надається платнику податків у строки, визначені ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ):
                              на електронну адресу, зазначену у зверненні (у форматі pdf без накладання електронного підпису уповноваженої посадової особи контролюючого органу);
                              до приватної частини Електронного кабінету (вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи»), у разі надходження до контролюючого органу звернення платника податків через Електронний кабінет (з врахуванням вимог п. 42.4 ст. 42 ПКУ);
                              в паперовій формі на податкову адресу платника.
                              На індивідуальну податкову консультацію або відповідь, що надається контролюючим органом в електронній формі, накладається електронний підпис уповноваженої посадової особи контролюючого органу з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV«Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями.
                              При цьому, роздруковані електронні форми (у форматі pdf) індивідуальних податкових консультацій не вважаються оригіналом.
                             
                              Детальніше в повній відповіді.
                              Повна:
                              Відповідно до п.п. 14.1.172 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) індивідуальна податкова консультація – це роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
                              Згідно з абзацами другим – восьмим, десятим п. 52.1 ст. 52 ПКУ звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити:
                              найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
                              код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
                              зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
                              власноручний підпис або кваліфікований електронний підпис, або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, платника податків відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями;
                              дату звернення.
                              На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у п. 52.1 ст. 52 ПКУ, індивідуальна податкова консультація не надається, а надсилається відповідь за підписом керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) у паперовій або електронній формі у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями.
                              Відповідно до п. 52.3 ст. 52 ПКУ за вибором платника податків податкова консультація надається, зокрема, у паперовій або електронній формі.
                              Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації в електронній формі (п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).
                              Меню «Індивідуальні податкові консультації» та меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету забезпечують можливість направлення платником податку звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі – звернення) до відповідного контролюючого органу.
                              При цьому в зверненні зазначається спосіб надання індивідуальної податкової консультації (у паперовій або електронній формі) та електронна адреса на яку необхідно надіслати відповідь в електронній формі.
                              Інформацію щодо отримання та реєстрації звернення в контролюючому органі платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
                              Відповідь на звернення надається платнику податків у строки, визначені ст. 52 ПКУ:
                              на електронну адресу, зазначену у зверненні (у форматі pdf без накладання електронного підпису уповноваженої посадової особи контролюючого органу);
                              до приватної частини Електронного кабінету (вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи»), у разі надходження до контролюючого органу звернення платника податків через Електронний кабінет (з врахуванням вимог п. 42.4 ст. 42 ПКУ);
                              в паперовій формі на податкову адресу платника.
                              На індивідуальну податкову консультацію або відповідь, що надається контролюючим органом в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої посадової особи контролюючого органу з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями.
                              При цьому, роздруковані електронні форми (у форматі pdf) індивідуальних податкових консультацій не вважаються оригіналом.

Відповідь оцінили користувачів ЗІР

-       +
   
Натисніть для оцінки відповіді