Кваліфікований надавач електронних
довірчих послуг Державної
податкової служби України
(далі – Кваліфікований
надавач ЕДП ДПС)

ca.tax.gov.ua
Місцезнаходження та режим роботи
пунктів обслуговування
Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС

ca.tax.gov.ua/contacts

Актуальні запитання щодо ЕДП (25.04.2024)

Чи необхідно скасовувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримувати новий у разі зміни податкової адреси платника податків (місця проживання ФО або місцезнаходження ЮО)?

Категорія 301. Електронні довірчі послуги
Питання Чи необхідно скасовувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримувати новий у разі зміни податкової адреси платника податків (місця проживання ФО або місцезнаходження ЮО)?
Відповідь Коротка:
     Так, необхідно, якщо кваліфіковані сертифікати відкритих ключів містять інформацію щодо податкової адреси платника податків (місця проживання фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи).
Повна:
     Відповідно до п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
     Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
     Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
     Податковою адресою платника податків – електронного резидента (е-резидента) визнається електронна адреса, зазначена такою особою у заяві про набуття статусу електронного резидента (е-резидента).
     Пунктом 45.2 ст. 45 ПКУ визначено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
     Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.
     Згідно з п. 30 частини першої ст. 1 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) кваліфікований сертифікат електронного підпису – сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (далі – Надавач) і відповідає вимогам, встановленим частиною другою ст. 23 Закону № 2155.
     Перелік обов’язкових вимог до кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, визначений частиною другою ст. 23 Закону № 2155, є вичерпним (частина третя ст. 23 Закону № 2155).
     При цьому враховуючи частину п’яту ст. 23 Закону № 2155 кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити інші необов’язкові додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
     Відповідно до п. 92 Вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2018 року № 992, у разі зміни відомостей, що містяться у кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки, користувач у триденний строк з дня настання таких змін повідомляє про це Надавачеві та надає документи, що підтверджують відповідні зміни.
     Таким чином, якщо кваліфіковані сертифікати відкритих ключів містять інформацію щодо податкової адреси платника податків (місця проживання фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи), то у разі зміни таких відомостей, платнику податків необхідно звернутися до Надавача щоб скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.

Чи можна отримати кваліфікований електронний підпис, що зберігається у «Хмарному сховищі» Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України?

Категорія 301. Електронні довірчі послуги
Питання Чи можна отримати кваліфікований електронний підпис, що зберігається у «Хмарному сховищі» Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України?
Відповідь Коротка:
     Наразі здійснюються заходи щодо реалізації можливості для формування та отримання кваліфікованого електронного підпису, що зберігається у «Хмарному сховищі».
Повна:
     Наразі здійснюються заходи щодо реалізації можливості для формування та отримання кваліфікованого електронного підпису, що зберігається у «Хмарному сховищі».
     Про запровадження такої послуги буде повідомлено на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України.

Як завантажити кваліфікований сертифікат електронної печатки?

Категорія 301. Електронні довірчі послуги
Питання Як завантажити кваліфікований сертифікат електронної печатки?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні:
     Клієнти (користувачі) мають можливість завантажити кваліфікований сертифікат електронної печатки на персональний комп’ютер за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма).
     Для початку використання Програми клієнтам (користувачам) необхідно встановити актуальну версію безкоштовної Програми, яку можливо завантажити на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».
     Інформацію щодо роботи Програми та інструкцію стосовно можливості завантаження власних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів електронного підпису чи печатки наведено у п.п. 5.2 п. 5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1» на вебсайті Надавача за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Настанова користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».

Як отримати ЕДП у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія» (алгоритм дій)?

Категорія 301. Електронні довірчі послуги
Питання Як отримати ЕДП у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія» (алгоритм дій)?
Відповідь Коротка:
     Необхідно:
     1) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України;
     2) відкрити паспорт громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон у застосунку «Дія», версії не нижче 2.0;
     3) натиснути на нього та обрати штрихкод;
     4) надати штрихкод або продиктувати 13-значний код, який розташований під штрихкодом;
     5) підтвердити запит для передачі даних.
Повна:
     За допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія» здійснюється ідентифікація особи та передача копій електронних документів.
     Для отримання електронних довірчих послуг у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія» необхідно:
     1) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації Надавача;
     2) відкрити паспорт громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон у застосунку «Дія», версії не нижче 2.0;
     3) натиснути на нього та обрати штрихкод;
     4) надати штрихкод або продиктувати 13-значний код, який розташований під штрихкодом;
     5) підтвердити запит для передачі даних.

Чи може ЮО (керівник або посадова особа) та ФОП, які мають КЕП, отримати КЕП для ПРРО без відвідування відокремленого пункту реєстрації (у т. ч. згенерувати повторно)?

Категорія 301. Електронні довірчі послуги
Питання Чи може ЮО (керівник або посадова особа) та ФОП, які мають КЕП, отримати КЕП для ПРРО без відвідування відокремленого пункту реєстрації (у т. ч. згенерувати повторно)?
Відповідь Коротка:
         Юридична особа (керівник або посадова особа) – так,
          фізична особа – підприємець – ні.
         Повна:
         Отримати кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) для програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) без відвідування відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) (у т. ч. згенерувати повторно) можна виключно для юридичних осіб (керівника або посадової особи) при наявності чинного КЕП за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1» (далі – Програма).
         Для початку використання Програми клієнтам (користувачам) необхідно встановити актуальну версію безкоштовної Програми, яку можливо завантажити на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Програмне забезпечення»/«Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки – «ІІТ Користувач ЦСК-1»/«Інсталяційний пакет «ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1».
         Інструкцію щодо дистанційного формування сертифікатів для ПРРО (для юридичних осіб) наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://ca.tax.gov.ua) у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація» в категорії «електронна печатка для РРО (Юридична особа)».
         Фізичним особам – підприємцям для отримання КЕП для ПРРО необхідно звернутися до ВПР з відповідними реєстраційними документами.
         Перелік реєстраційних документів можна переглянути у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу Надавача, обравши категорію «електронна печатка для РРО (Фізична особа)».